Plik produktowy – podstawowe informacje

Jeśli chcesz zintegrować swój sklep z porównywarką cenową lub gdziekolwiek indziej udostępnić dokładne dane na temat sprzedawanych produktów – musisz wygenerować dla sklepu plik produktowy. To nic innego, jak plik w formacie XML  lub CSV, zawierający opisy i wszystkie najważniejsze atrybuty towarów, które sprzedajesz w swoim sklepie internetowym.

Struktura pliku powinna być dopasowana do wymogów kanałów marketingowych, w których udostępnisz dane, dlatego jego wygenerowanie wymaga pewnych przygotowań.

Plik produktowy - podstawowe informacjeCzy plik produktowy naprawdę jest mi potrzebny?

Jeśli nie masz zamiaru polecać swoich produktów na platformach takich, jak porównywarki cenowe, nie chcesz korzystać z innych narzędzi tego typu, nie masz zamiaru reklamować swoich produktów na platformach takich, jak  Google Product Listing Ads – plik produktowy nie będzie ci potrzebny.

Zobacz także: http://feedink.com/pl/

Zanim jednak stwierdzisz, że na pewno go nie potrzebujesz, zastanów się, czy przypadkiem nie tracisz, rezygnując z reklamy na popularnych platformach marketingowych – często to one decydują o być albo nie być na rynku, i to dzięki nim można stosunkowo łatwo dotrzeć do odbiorcy w sytuacji, gdy na przykład nie jesteś w stanie trafić do ścisłej czołówki w wynikach wyszukiwania.

Jak powinien wyglądać plik produktowy?

Przede wszystkim powinien być dobrze zintegrowany z platformą, której go udostępniasz, ale spełnienie podstawowych wymogów to jeszcze nie wszystko. Jeśli chcesz autentycznie wyróżnić się na tle konkurencji (innych sklepów) powinieneś / powinnaś zadbać o to, żeby twój plik produktowy zawierał wszystkie ważne informacje, nie tylko podstawowe atrybuty produktów. Im więcej informacji podasz, tym więcej informacji uzyska odbiorca, i tym chętniej skorzysta z twojej oferty. Często wystarczy wyróżnić konkretne produkty, przypisując im atrybut „bestseller” – już to zwraca uwagę kupującego.

Musisz też zadbać o to, by plik produktowy był na bieżąco aktualizowany. Do dobrych praktyk należą codzienne aktualizacje, chociaż jeśli  np. stany magazynowe w twoim sklepie zmieniają się bardzo dynamicznie i występuje duża rotacja produktów – mogą być wskazane częstsze aktualizacje.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz