Plik produktowy – czy warto z niego korzystać?

Sprzedawcy na pewno zauważyli, że ich produkty mogą być oferowane także z poziomu wyszukiwarki internetowej. Nie trzeba być internetowym analitykiem żeby także się zorientować, że to mocno napędza sprzedaż i ruch na stronie internetowej. Wyszukiwarka internetowa, najczęściej Google, jest bowiem pierwszym miejscem w którym większość osób szuka tego, czego potrzebuje – według badań już 80 procent Polaków robi zakupy w internecie, to niech zaczną kupować także od Ciebie.

Rzeczone reklamy Google to Product Listing Ads, a do dotarcia tam ze własną ofertą niezbędne będą pliki produktowe. Jeśli nie masz głowy do stron internetowych to lepiej zlecić to zadanie profesjonalnemu webmasterowi. Jeśli zamierzasz zająć się tym samodzielnie, to najpierw należy założyć konto w serwisie Google Merchant Center i połączyć je z kontem Google AdWords i w wymagane pola wpisać podstawowe dane jak nazwa sklepu, adres internetowy strony oraz również opis działalności czy numer telefonu. Kolejną bardzo ważną rzeczą jest przesłanie naszych produktów w plikach produktowych do Centrum Sprzedawcy Google.

Jaki format mają pliki produktowe?

Plik produktowy – czy warto z niego korzystać?Pliki produktowe – product feed czy popularnie nazwane też feedami – trzeba wysłać w specjalnym formacie , by były zrozumiałe dla Google. Chodzi o formaty XML lub CSV. Żeby plik produktowy spełniał swoje zadanie musi być przede wszystkim aktualny, czyli odzwierciedlać stan magazynowy. Musi być także napisany rzetelnie i szczegółowo – dzięki temu jeśli sprzedajemy odkurzacze i w swojej ofercie mamy odkurzacze zielone, niebieskie i w kolorze marsali i tak je opiszemy w pliku produktowym, to internauta, który szuka odkurzacza w kolorze marsali znajdzie właśnie nasz odkurzacz.

Dobrze opisany feed

Tym samym brak wpisania do pliku produktowego jakiegoś atrybutu, na przykład koloru, mocy silnika czy dostępności magazynowej naszego odkurzacza, to sprzęt będzie się wyświetlał w wyszukiwarkach internetowych znacznie rzadziej niż jakby się wyświetlał z dobrze opisanym feedem. Jeżeli w Google Merchant Center mamy już wszystko skonfigurowane, aby nasze reklamy zaczęły się wyświetlać musimy dodać specjalną kampanię w Google AdWords i pamiętać o dodaniu do kampanii opcji „wyświetlanie reklam z listy produktów”.

Po więcej informacji zajrzyj na: http://feedink.com/blog/

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz