Rejestracja w kwiaciarni

Funkcjonalność stron internetowych

Każdy, kto posiada stronę internetową lub choćby skromnego bloga pragnie, aby jego witryna odwiedzana była przez jak największą liczbę użytkowników. Dodatkowo, dobrze jest, jeśli osoba, która raz trafi na daną stronę, będzie chcieć wracać do niej ponownie. Duża liczba odwiedzin oznacza bowiem nie tylko satysfakcję z tego, że nasza twórczość komuś się spodobała, ale i może przekładać się na realne zyski. Funkcjonalność stron internetowychDuża liczba odbiorców to przecież większa szansa na sprzedaż jakichś towarów czy usług, więcej wyświetlonych reklam, bądź też więcej potencjalnych zainteresowanych ofertą naszych partnerów z programów afiliacyjnych.

O ile ściągnięcia pierwszych użytkowników na swoją stronę można dokonać przez odpowiednie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki albo efektywną reklamę, o tyle zapewnienie, aby użytkownik do nas powracał zależeć będzie już wyłącznie od treści tej strony. Nie chodzi tu jednak wyłącznie o teksty i grafiki, które występują na witrynie, ale i rzeczy takie, jak rozmieszczenie elementów, sposób nawigacji po stronie, a nawet dobór odpowiednich kolorów oraz wielkości czcionek. Krótko mówiąc, wszystko, co decyduje o jakości tego miejsca w sieci i łatwości jego obsługi przez użytkownika. Dziedzina, która zajmuje się tą tematyką nosi nazwę web usability.

Na to, w jaki sposób odbiorca strony będzie ją postrzegał wpływ ma wiele czynników, takich jak łatwość przyswajania sobie sposobu obsługi strony, szybkość wykonywania danej czynności oraz satysfakcja z wchodzenia w interakcję z witryną. Czynniki te można określić wspólnym mianem użyteczności. Inną, często spotykaną w branży nazwą jest angielskie określenie user experience, bądź też po prostu skrót UX.

Do zbadania, jak pod kątem użyteczności prezentuje się nasza witryna, potrzebna będzie rzetelna analiza strony www. Mając odpowiednią wiedzę, można ją oczywiście wykonać samemu, jednak wtedy zdajemy się na ryzyko subiektywnego podejścia do własnego dzieła. Dlatego lepszym rozwiązaniem może być zlecenie takiej analizy ekspertom. Profesjonalne firmy mogą dla nas wykonać nawet specjalne testy ze śledzeniem reakcji użytkowników podczas korzystania ze strony. Wyciągnięte z tego wnioski będą potem bardzo pomocne przy wprowadzaniu modyfikacji.

To wszystko może co prawda trochę kosztować, jednak gdy poważnie traktujemy naszą internetową działalność, inwestycja powinna szybko się zwrócić. Poprawa user experience będzie się przekładać na realne zwiększenie zysków. Bez zapewnia dobrej użyteczności strony, sami bowiem rezygnujemy z części potencjalnych odbiorców naszych usług. Często zdążą się oni zniechęcić do witryny, zanim zdołają trafić na wartościowe treści i zainteresować tym, co mamy do zaoferowania.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz