Direct mail, czyli reklama do domu
Reklama to podstawowe narzędzie marketingowe. Nietrudno zauważyć, że działania reklamowe mogą mieć różny charakter, jednym z skutecznych i efektownych rozwiązań jest dostarczanie materiałów reklamowych bezpośrednio do domu lub skrzynki za pośrednictwem tradycyjnej poczty.
Reklama dla każdego
Materiały reklamowe mogą mieć różny charakter. Lokalne jednostki, głównie handlowo-usługowe, często decydują się na regularne dostarczanie materiałów promocyjno-reklamowych mieszkańców określonego regionu.
Przyznać należy, że jest to działanie korzystne i wygodne, zarówno dla nadawcy, jak i samego adresata. W przeważającej większości są to gazetki reklamowe, przedstawiające ofertę konkretnej jednostki. Materiały reklamowe zazwyczaj drukowane są na standardowym papierze, a o ich atrakcyjności świadczy przede wszystkim zamieszczona oferta, dopełniona odpowiednią treścią.
Propozycje te trafiają do każdego domu, bez względu na to, jaki poziom społeczny prezentują mieszkańcy danego gospodarstwa. Fakt ten w dużej mierze wynika z tego, że oferta dotyczy podstawowych produktów codziennego użytku, adresowanych dla wszystkich ludzi.
Potencjalny klient ma możliwość szczegółowo przeanalizować własne potrzeby, z jednoczesnym uwzględnieniem korzyści, jakie zapewniają oferowane promocje.
Spersonalizowana reklama
Z usług tradycyjnej poczty korzystają również firmy prowadzące sprzedaż wysyłkową. W tym przypadku direct mail to działanie skierowane do określonej grupy odbiorców – w zależności od charakteru oferty uwzględniana jest płeć, wiek, niekiedy również wykształcenie, miejsce zamieszkania oraz wykonywany zawód.
W tym przypadku materiały reklamowe są zazwyczaj bardziej atrakcyjne pod względem wizualno-estetycznym, wykonane na lepszej jakości papierze, dopełnione kolorowymi zdjęciami (przykłady). Oczywisty jest fakt, iż adresat zakłada, że przynajmniej część odbiorców skorzysta z oferty. Ważne jest jednak to, aby materiały dotarły do osób, które będą zainteresowane propozycją – katalog z obuwiem i odzieżą damską powinien w tej sytuacji trafić do kobiet, natomiast propozycja sprzętów rolniczych do mieszkańców wsi.
Spersonalizowanie odbiorców materiałów reklamowych to szansa na korzystną finalizację działań marketingowych.