Direct mail, czyli reklama do domu

Reklama to podstawowe narzędzie marketingowe. Nietrudno zauważyć, że działania reklamowe mogą mieć różny charakter, jednym z skutecznych i efektownych rozwiązań jest dostarczanie materiałów reklamowych bezpośrednio do domu lub skrzynki za pośrednictwem tradycyjnej poczty.

Reklama dla każdego

Direct mail, czyli reklama do domuMateriały reklamowe mogą mieć różny charakter. Lokalne jednostki, głównie handlowo-usługowe, często decydują się na regularne dostarczanie materiałów promocyjno-reklamowych mieszkańców określonego regionu.

Przyznać należy, że jest to działanie korzystne i wygodne, zarówno dla nadawcy, jak i samego adresata. W przeważającej większości są to gazetki reklamowe, przedstawiające ofertę konkretnej jednostki. Materiały reklamowe zazwyczaj drukowane są na standardowym papierze, a o ich atrakcyjności świadczy przede wszystkim zamieszczona oferta, dopełniona odpowiednią treścią.

Propozycje te trafiają do każdego domu, bez względu na to, jaki poziom społeczny prezentują mieszkańcy danego gospodarstwa. Fakt ten w dużej mierze wynika z tego, że oferta dotyczy podstawowych produktów codziennego użytku, adresowanych dla wszystkich ludzi.

Potencjalny klient ma możliwość szczegółowo przeanalizować własne potrzeby, z jednoczesnym uwzględnieniem korzyści, jakie zapewniają oferowane promocje.

Spersonalizowana reklama

Z usług tradycyjnej poczty korzystają również firmy prowadzące sprzedaż wysyłkową. W tym przypadku direct mail to działanie skierowane do określonej grupy odbiorców – w zależności od charakteru oferty uwzględniana jest płeć, wiek, niekiedy również wykształcenie, miejsce zamieszkania oraz wykonywany zawód.

W tym przypadku materiały reklamowe są zazwyczaj bardziej atrakcyjne pod względem wizualno-estetycznym, wykonane na lepszej jakości papierze, dopełnione kolorowymi zdjęciami (przykłady). Oczywisty jest fakt, iż adresat zakłada, że przynajmniej część odbiorców skorzysta z oferty. Ważne jest jednak to, aby materiały dotarły do osób, które będą zainteresowane propozycją – katalog z obuwiem i odzieżą damską powinien w tej sytuacji trafić do kobiet, natomiast propozycja sprzętów rolniczych do mieszkańców wsi.

Spersonalizowanie odbiorców materiałów reklamowych to szansa na korzystną finalizację działań marketingowych.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz