Czy warto stosować płyn do uszczelniania chłodnicy?

Czy warto stosować płyn do uszczelniania chłodnicy?Każdy wyciek z układu chłodniczego pojazdu jest w stanie doprowadzić do mniej lub bardziej poważnej awarii silnika naszego samochodu.

Kiedy poziom płynu chłodniczego drastycznie spada i jest już poniżej poziomu bezpieczeństwa, to komputer zainstalowany w samochodzie niechybnie poinformuje nas o tym fakcie. Zapali się wtedy czerwona lampka, która ma nam dać do zrozumienia, że powinniśmy się natychmiast zatrzymać i skontrolować poziom płynu chłodniczego. W przypadku kiedy bezpośrednio pod samochodem nie znajdziemy dużej plamy, nie powinniśmy wpadać w panikę. Wystarczy jedynie uzupełnić ilość płynu chłodniczego i właściwie możemy ruszać w dalszą drogę samochodem. Jednak po pewnym czasie należy ponownie sprawdzić stan płynu i upewnić się, że układ jest szczelny. W przypadku, kiedy tego brakuje, mimo że logika zużycia płynu nie powinna na to wskazywać, to najpewniej całe urządzenie jest po prostu nieszczelne.

Samodzielne znalezienie wycieku jest bardzo trudno i najpewniej przyjdzie nam oddać pojazd do warsztatu. W nim bardzo szybko mechanicy ustalą, gdzie znajduję się przeciek i zaproponują wymianę chłodnicy. Niestety operacja ta jest niezwykle kosztowna i wiąże się z demontażem przedniego pasa samochodu. Zapłacimy więc tutaj w dużej mierze za robociznę. Jeżeli uszkodzenia są bardzo małe, to możemy zastosować uszczelniacz do chłodnic. Ten zawiera mikrocząstki aluminium, które po przedostaniu się do układu, praktycznie „szukają” nawet najdrobniejszych dziurek i je uszczelniają. Uszczelniacz do chłodnicy nie ma żadnego wpływ na samą cyrkulację płynu i w żaden sposób nie zmniejsza samej sprawności chłodnicy. Uszczelniacz do chłodnic może też być mieszany ze wszelkimi rodzajami płynów chłodniczych.

W jaki sposób zastosować uszczelniacz?

Samo użycie uszczelniacza jest niezwykle proste. Wystarczy uruchomić silnik, co pozwoli, lekko rozgrzać płyń chłodniczy. Kiedy minie dosłownie kilka minut, możemy wyłączyć silnik i sprawdzić poziom płynu w chłodnicy. Jeżeli ten znajduje się w chłodnicy, to bardzo powoli, uważając, żeby się nie oparzyć, wsypujemy preparat do układu i zamykamy korek. Po około piętnastu minutach, odczekując, aż uszczelniacz rozejdzie się po chłodnicy, możemy ponownie uruchomić silnik. Po tym czasie mikro uszkodzenia powinny zostać „załatane”. Jeśli mimo użycia tego typu produktu, nie widzimy żadnych zmian i płyn nadal wycieka z chłodnicy, to niestety będziemy zmuszeni ją wymienić. Przy stosowaniu uszczelniaczy do chłodnic, musimy pamiętać, żeby wybierać tylko produkty znanych marek, o potwierdzonej renomie i dużej jakości.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *