Co warto wiedzieć o podpisie elektronicznym

Co warto wiedzieć o podpisie elektronicznymZ zasobów Internetu korzystają dzisiaj wszyscy. Coraz częściej korzystają z niego nie tylko osoby prywatne, które szukają w nim różnego rodzaju informacji, ale także firmy i przedsiębiorstwa.

Podpis elektroniczny to rozwiązanie, które znacznie ułatwia prowadzenie działalności biznesowej.

Podpis eliminujący ryzyko błędu

Aby zidentyfikować daną osobę w Internecie trzeba podjąć specjalistyczne działania. Osoby, które chcą się podszyć pod czyjś adres e-mail nie muszą w to wkładać zbyt dużo wysiłku. Jednoznaczne potwierdzeni tożsamości obu stron nabiera szczególnego znaczenia w przypadku kontaktów biznesowych. Każdy błąd może oznaczać ogromne straty, a tego biznesmeni na pewno chcą uniknąć. Stworzony został więc podpis elektroniczny, który ryzyko pomyłki eliminuje całkowicie.

Klucz do podpisu

Podpis elektroniczny jest rozwiązaniem, w którym wykorzystane zostało szyfrowanie asymetryczne. Wykorzystywane są dwa klucze: prywatny i publiczny. Klucze to specjalny ciąg bitów o szczególnych właściwościach matematycznych. Jak wygląda składanie podpisu elektronicznego w praktyce? Dokument jest szyfrowany z zastosowaniem parametrów pochodzących z jednego klucza należącego do pary. Osoba, która chce rozszyfrować dokument, musi użyć drugiego klucza. Osoba, która posiada podpis elektroniczny otrzymuje do swojej dyspozycji dwa klucze. Jednego z tych kluczy – prywatnego- należy bardzo mocno strzec. Klucz publiczny mogą znać wszyscy.

Podpisywanie dokumentu podpisem elektronicznym odbywa się w kilku etapach. Pierwszy z nich to zaszyfrowanie dokumentu. Zaszyfrowany dokument można już przesłać do odbiorcy. Będzie om mógł go rozszyfrować korzystając z klucza publicznego, który mu udostępnimy.

Posiadanie podpisu elektronicznego bardzo ułatwia życie. Mnóstwo spraw można załatwić za pośrednictwem drogi elektronicznej, czyli bez konieczności opuszczania siedziby firmy. Jest to więc rozwiązanie dla biznesu niezwykle komfortowe. Osoby, które mają podpis elektroniczny nie tracą cennego czasu na załatwienie spraw urzędowych. Jest akceptowany przez Urząd Skarbowy i Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *